Warunki ogólne

Ogólne warunki płatności i dostaw VehGro B.V. (zarejestrowanej w Izbie Handlowej pod numerem 73396427) są następujące:

Art.1 Oferta/Umowy

  1. Wszystkie oferty (wyceny) VehGro B.V. (zwanej dalej "VehGro") są niewiążące, a VehGro wyraźnie zastrzega sobie prawo do zmiany cen i warunków, w szczególności gdy wymagają tego przepisy (prawne) lub czynniki pozostające poza kontrolą VehGro.
  2. Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do wszystkich ofert i umów z VehGro.
  3. W uzupełnieniu do niniejszych warunków ogólnych VehGro może stosować warunki dodatkowe związane konkretnie z rodzajem transakcji lub charakterem pracy. Takie warunki dodatkowe stanowią część niniejszych warunków ogólnych.
  4. Niniejsze warunki mają domyślne zastosowanie do kolejnych umów lub cesji od Nabywcy, który wcześniej zawarł umowę z VehGro na niniejszych warunkach.

Art.2 Wyceny/Zamówienia

  1. Oferty cenowe, wyrażenia na stronie internetowej i inne wskazania cen w sklepach internetowych VehGro lub katalogach (cyfrowych) nie stanowią ofert.
  2. Wyceny są niewiążące, chyba że w wycenie określono inaczej.
  3. VehGro nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub błędną komunikację zamówień za pośrednictwem Internetu lub innych środków komunikacji, chyba że VehGro działało umyślnie lub dopuściło się rażącego zaniedbania.
  4. VehGro zastrzega sobie prawo do anulowania zamówień w dowolnym momencie bezpłatnie i bez odszkodowania. Jeżeli płatność została dokonana, zostanie ona zwrócona.
  5. W przypadku braku płatności ze strony klienta w ciągu 14 dni od wystawienia faktury pro-forma, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

Art.3 Koszty dostawy/Płatność

  1. Produkty VehGro są dostarczane z magazynu VehGro po cenach obowiązujących w dniu wysyłki. Usługi VehGro są świadczone po uzgodnionej (stałej lub zmiennej) cenie, którą VehGro oblicza w zwykły sposób po wykonaniu usługi.
  2. Aktualne szczegóły dotyczące kosztów dostawy są podane na stronie z informacjami o wysyłce pod adresem Informacje o wysyłce
  3. Płatność z góry jest możliwa przy użyciu wielu opcji płatności wyświetlanych podczas płatności. Po otrzymaniu pełnej płatności, w tym dodatkowych opłat, takich jak koszty wysyłki, zamówienie zostanie wysłane. Odmienne ustalenia są dokonywane po konsultacji i potwierdzeniu przez VehGro. Płatność na podstawie faktury jest możliwa tylko wtedy, gdy VehGro aktywował tę opcję dla klienta.
  4. Klienci nie mogą kompensować otwartych faktur. Klient nie jest również uprawniony do zawieszenia zobowiązań płatniczych, chyba że zostało to wyraźnie uzgodnione ze Sprzedawcą.
  5. Reklamacje i/lub roszczenia gwarancyjne nie dają prawa do opóźnienia płatności lub płatności częściowej.
  6. Jeżeli klient nie zapłaci faktury w terminie, jest winien VehGro ustawowe odsetki handlowe plus 2% marży od zaległej kwoty od daty wystawienia faktury do dnia zapłaty.
  7. Płatności należy dokonywać z góry za pośrednictwem banku, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie. Jeżeli VehGro wysyła fakturę, płatności należy dokonać w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
  8. Płatności dokonywane przez klienta zawsze służą rozliczeniu narosłych odsetek, kosztów, a następnie najstarszych zaległych faktur, nawet jeśli klient oświadczy, że płatność dotyczy późniejszej faktury.
  9. Jeżeli klient nie dokona płatności w określonym terminie, a VehGro będzie dążyć do odzyskania należności na drodze prawnej lub w inny sposób, klient musi uiścić opłatę za związane z tym koszty.
  10. VehGro może zawsze zażądać od klienta zapewnienia wystarczającego zabezpieczenia płatności w sposób określony przez VehGro.
  11. Produkty zastępcze są akceptowane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu i wyłącznie do celów płatności. VehGro nie gwarantuje terminowego dostarczenia produktów zastępczych.

Art.4 Okres dostawy

  1. Wszystkie produkty ze sklepu internetowego są zazwyczaj dostępne z magazynu w ciągu 1-7 dni roboczych. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt jest tymczasowo niedostępny lub został wycofany z magazynu. W takim przypadku użytkownik zostanie poinformowany e-mailem lub telefonicznie, a VehGro zatrzyma jego zamówienie. Jeśli zamówienie zwrotne nie będzie już możliwe, również zostaniesz o tym poinformowany. Obecnie VehGro dąży do dostarczenia zamówienia w ciągu 1-7 dni roboczych (po otrzymaniu płatności). Wszystkie podane lub wskazane terminy dostawy są jedynie orientacyjne i nie mogą prowadzić do powstania jakichkolwiek praw lub zobowiązań. Jeżeli Kupujący zalega z jakąkolwiek płatnością, VehGro ma prawo zawiesić lub rozwiązać odpowiednią umowę i powiązane umowy bez uprzedniego powiadomienia.
  2. Okres dostawy rozpoczyna się po osiągnięciu porozumienia w sprawie wszystkich szczegółów i po uzyskaniu przez VehGro wszystkich informacji niezbędnych do wykonania umowy.
  3. Podane terminy dostaw uznaje się za przybliżone. Termin dostawy nigdy nie jest ostateczny dla Sprzedającego.
  4. Uzgodnione terminy dostaw nie oznaczają, że VehGro jest w zwłoce z mocy prawa po ich wygaśnięciu, ale zawsze wymagane jest dalsze pisemne powiadomienie o zwłoce, dające VehGro okres co najmniej jednego miesiąca na wywiązanie się ze swoich zobowiązań.
  5. Przekroczenie terminu dostawy nigdy nie daje kupującemu prawa do jakiegokolwiek odszkodowania, rozwiązania umowy lub jakichkolwiek innych działań przeciwko VehGro. Inaczej jest tylko w przypadku umyślnego lub rażącego zaniedbania ze strony VehGro lub jej personelu kierowniczego.
  6. Jeżeli orientacyjny czas dostawy zostanie przekroczony o więcej niż trzy miesiące, kupujący ma prawo do rozwiązania umowy, ale bez możliwości żądania odszkodowania.
  7. Dostawa następuje niezwłocznie po dostarczeniu przedmiotów lub zaoferowaniu ich do dostawy w uzgodnionym miejscu.

Art.5 Siła wyższa

  1. W przypadku, gdy VehGro z powodu siły wyższej nie może w pełni lub częściowo wywiązać się z umowy i/lub nie może wywiązać się z umowy w terminie, VehGro nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się wszelkie niedociągnięcia, których nie można przypisać VehGro, ponieważ nie wynikają one z jej winy, ani z mocy prawa, aktu prawnego lub ogólnie przyjętych poglądów.

Art.6 Zastrzeżenie własności

  1. Własność dostarczonych produktów przechodzi na Nabywcę dopiero po całkowitym uregulowaniu przez niego wszystkich zobowiązań wobec VehGro wynikających z jakiejkolwiek umowy. Ryzyko związane z produktami przechodzi na Kupującego w momencie dostawy.

Art.7 Reklamacje i odpowiedzialność

  1. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia produktów niezwłocznie po ich dostarczeniu w celu upewnienia się, że są one zgodne z umową.
  2. Ogólne reklamacje i reklamacje dotyczące faktur należy zgłaszać VehGro na piśmie w ciągu trzech (3) dni od otrzymania produktów lub faktur, wraz z odpowiednim opisem reklamacji. Jeżeli wada przedmiotów nie mogła zostać wykryta natychmiast po ich otrzymaniu, reklamację należy zgłosić na piśmie w ciągu trzech (3) dni od wykrycia wady, z odpowiednim opisem reklamacji i powodem, dla którego nie mogła ona zostać wykryta wcześniej.
  3. W okresie reklamacji (3 dni) Kupujący będzie ostrożnie obchodził się z produktem i jego opakowaniem. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w zakresie niezbędnym do ustalenia, czy chce go zatrzymać.
  4. Po upływie powyższego terminu przyjmuje się, że VehGro prawidłowo wywiązał się ze swoich zobowiązań, a kupujący uznaje pozycje lub faktury za prawidłowe.
  5. Reklamacje nigdy nie dają kupującemu prawa do zawieszenia płatności.
  6. Jeżeli VehGro uzna reklamację za zasadną, ma prawo, według własnego uznania: a) skorygować fakturę i odpowiednio dostosować kwotę faktury; b) wymienić dostarczony produkt na produkt o podobnych specyfikacjach; c) odebrać dostarczony produkt i rozwiązać umowę, zwracając kwotę faktury zapłaconą przez kupującego, bez obowiązku wypłaty odszkodowania.
  7. W każdym przypadku kupujący musi niezwłocznie umożliwić VehGro usunięcie wszelkich wad.

Art.8 Prawo do odstąpienia od umowy B2B

  1. Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, chyba że zostało to wyraźnie uzgodnione z VehGro lub VehGro wyraźnie zaznaczyło to w ofercie, a w każdym razie przed zawarciem umowy.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy jest zawsze wyłączone w przypadku produktów: a) które zostały spersonalizowane przez VehGro zgodnie ze specyfikacją kupującego i w związku z tym nie podlegają odsprzedaży; b) które mają wyraźnie osobisty charakter; c) które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone; d) wszystkich artykułów spożywczych i artykułów łatwo psujących się (takich, które mogą się szybko zepsuć lub zestarzeć); e) których cena jest powiązana z wahaniami na rynku finansowym, na które VehGro nie ma wpływu.
  3. Jeżeli kupujący skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zwróci VehGro produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami oraz w oryginalnym stanie i opakowaniu, postępując zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez VehGro.
  4. Jeżeli kupujący skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, koszty przesyłki zwrotnej ponosi kupujący. Jeżeli kupujący dokonał płatności, VehGro zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 30 dni po otrzymaniu zwracanego przedmiotu w prawidłowym stanie.

Art.9 Gwarancja / Ograniczenie odpowiedzialności

  1. Ani VehGro, ani osoby trzecie zaangażowane przez VehGro do stworzenia lub wykonania jakiejkolwiek umowy nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z umowy i z nią związane, poniesione przez kupującego lub jakąkolwiek osobę trzecią zaangażowaną w wykonanie umowy, bezpośrednio lub pośrednio, niezależnie od przyczyny.
  2. Niezależnie od powyższego VehGro nigdy nie ponosi odpowiedzialności: a) za niedostarczenie lub opóźnienie w dostawie; b) za informacje zawarte w broszurach, katalogach, materiałach reklamowych, ofertach itp.c) w przypadku niedociągnięć, których nie można przypisać (siła wyższa); d) za szkody biznesowe i/lub wtórne, spowodowane z jakiegokolwiek powodu; e) za szkody spowodowane umyślnym działaniem lub rażącym niedbalstwem asystentów; f) za szkody wynikające z utraty jakichkolwiek danych zapisanych na (magnetycznych) nośnikach informacji; g) za szkody spowodowane korzystaniem ze sklepów (internetowych) VehGro, w tym utratę danych, kradzież danych, nieprawidłową transmisję danych, uszkodzenie danych lub innych plików, a także ciągłą dostępność połączeń danych.
  3. Jeżeli VehGro ponosi odpowiedzialność za jakąkolwiek szkodę w jakimkolwiek przypadku, pomimo powyższego, odpowiedzialność VehGro jest ograniczona do zakresu objętego ubezpieczeniem, do kwoty wypłaconej z ubezpieczenia.
  4. Jeżeli w jakimkolwiek przypadku ubezpieczenie nie zostanie wypłacone, VehGro nigdy nie ponosi odpowiedzialności za kwotę wyższą niż kwota faktury za daną umowę.
  5. Kupujący zabezpieczy VehGro przed wszelkimi roszczeniami osób trzecich wobec VehGro.
  6. Wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności zawarte w niniejszych warunkach nie mają zastosowania, jeżeli szkoda jest wynikiem umyślnego lub rażącego zaniedbania ze strony VehGro lub jej podwładnych zarządzających.

Art.10 Uchybienia niezawinione

  1. Jeżeli po zawarciu umowy VehGro nie może jej dotrzymać z powodu okoliczności, które nie były racjonalnie przewidywalne w momencie zawierania umowy lub nie mogły być znane VehGro, stanowi to niezawinioną wadę (siłę wyższą) w odniesieniu do kupującego.
  2. Okoliczności, o których mowa w ust. 1, obejmują strajki, środki rządowe, epidemie lub pandemie, opóźnienia w dostawach, zakazy eksportu, zamieszki, wojny, mobilizacje, niemożność transportu, przeszkody w imporcie, zaniedbania dostawców i/lub producentów VehGro, a także asystentów, choroby pracowników, wady środków pomocniczych lub transportowych, lokauty lub inne zakłócenia pracy, (ekstremalne) spadki cen na rynkach finansowych oraz zdarzenia, od których VehGro nie może w rozsądny sposób ubezpieczyć.
  3. W przypadku wystąpienia siły wyższej VehGro ma prawo zawiesić swoje zobowiązania. VehGro ma również prawo do całkowitego lub częściowego rozwiązania umowy lub do żądania zmiany treści umowy w taki sposób, aby jej wykonanie było możliwe. W żadnym wypadku VehGro nie jest zobowiązane do zapłaty jakiejkolwiek kary lub odszkodowania. VehGro zachowuje prawo do zapłaty za już wykonane prace i poniesione koszty.
  4. VehGro nie jest uprawnione do zawieszenia umowy, jeżeli jej wykonanie jest trwale niemożliwe lub tymczasowa niemożność wykonania umowy trwa dłużej niż sześć miesięcy. W takich przypadkach umowa może zostać rozwiązana przez najbardziej staranną stronę bez prawa kupującego do odszkodowania za jakiekolwiek szkody.

Art.11 Wypowiedzenie

  1. Jeżeli nabywca nie wywiązuje się należycie, niezwłocznie lub w ogóle ze swoich zobowiązań wobec VehGro lub jeżeli zostanie złożony wniosek o ogłoszenie upadłości, jeżeli złoży wniosek o zawieszenie płatności lub zaproponuje układ lub ugodę swoim wierzycielom lub ich części, również w przypadku zajęcia jego majątku lub jego części, lub jeżeli przystąpi do sprzedaży lub likwidacji swojej firmy, jak również w przypadku śmierci, ubezwłasnowolnienia lub utraty kontroli lub zarządu nad swoją spółką, działalnością lub ich częścią w inny sposób, nabywca jest z mocy prawa w zwłoce, a wszelkie roszczenia, które VehGro posiada lub uzyskuje na jego koszt, stają się natychmiast wymagalne bez konieczności powiadamiania o zwłoce.
  2. W przypadkach, o których mowa powyżej, VehGro ma prawo zawiesić dalszą realizację umowy lub rozwiązać ją w całości lub w części bez konieczności powiadamiania o zwłoce.
  3. VehGro jest zawsze uprawniona do żądania odszkodowania od nabywcy i odebrania dostarczonych towarów.
  4. Jeżeli Nabywca chce rozwiązać umowę, musi zawsze najpierw pisemnie powiadomić VehGro o zwłoce i wyznaczyć mu rozsądny termin na wywiązanie się ze swoich zobowiązań lub usunięcie niedociągnięć, które Nabywca musi dokładnie opisać na piśmie.
  5. Nabywca nie ma prawa do całkowitego lub częściowego wypowiedzenia umowy lub zawieszenia swoich zobowiązań, jeżeli już wcześniej nie wywiązał się ze swoich zobowiązań.
  6. W przypadku częściowego wypowiedzenia umowy nabywca nie może żądać cofnięcia już wykonanych przez VehGro usług, a VehGro ma nienaruszone prawo do zapłaty za już wykonane przez siebie usługi.
  7. W przypadku (częściowego) rozwiązania umowy nabywca nie może żądać odszkodowania ani innej rekompensaty za poniesione szkody i/lub straty.

Art.12 Strona internetowa/sklep internetowy

  1. Wszystkie zdjęcia, rysunki, dane dotyczące wagi, wymiarów, kolorów itp. zawarte na stronie internetowej (stronach internetowych) lub w cennikach, folderach i katalogach są jedynie przybliżone i nie mogą prowadzić do odszkodowania i/lub rozwiązania umowy.
  2. Wszystkie projekty, obrazy itp. wykonane przez VehGro lub w imieniu VehGro, o których mowa w niniejszym artykule, pozostają własnością VehGro i nie mogą być kopiowane ani w inny sposób powielane, pokazywane stronom trzecim ani wykorzystywane w jakikolwiek sposób bez wyraźnej pisemnej zgody.

Art.13 Prawo właściwe/Jurysdykcja

  1. Wyłącznie prawo holenderskie ma zastosowanie do wszystkich praw, obowiązków, ofert, zamówień i umów nabywców w Holandii, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki.
  2. Oprócz prawa holenderskiego, Wiedeńska Konwencja Sprzedaży (CISG) ma również zastosowanie do wszystkich praw, obowiązków, ofert, zamówień i umów z nabywcami spoza Holandii, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki.
  3. Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszych ogólnych warunków będzie sprzeczne z obowiązującym prawem, postanowienie to zostanie zmienione tak, aby było zgodne z obowiązującym prawem, w miarę możliwości, biorąc pod uwagę intencję danego postanowienia i zachowując pozostałe postanowienia niniejszych ogólnych warunków.
  4. Sąd Okręgowy Overijssel z siedzibą w Almelo rozpatruje wszelkie spory, które mogą powstać między VehGro a nabywcą, chyba że VehGro woli przedłożyć spór właściwemu sędziemu miejsca zamieszkania nabywcy.